събота, 26 декември 2015 г.

Полусурова тиквена торта



Мярнах тази разкошотия из нет пространствто преди няколко дни, не я записах, но мисълта за нея ме преследваше...до вчера.

Като се чудех с какво да допринеса за Коледната трапеза, реших да се пробвам...но се оказа, че блендерът ми е счупен - добър повод да си изпрося блендер за новогодишен подарък. И така, на ръка, колкото си спомнях и ми подсказваше въображението, се получи това - супер вкусно, полезно и без грам захар.




ПРОДУКТИ:

за блата:

1 чаша сурови бадеми
1 1/2 чаша натурални фурми
щипка сол
канела

за крема:

2 чаши тиква
1 чаша извара
1 чаша мед (може и по-малко, ако не обичате много сладко)
1 чаша разтопено гхи/кокосово масло
сока на половин лимон
сока на 2 портокала
канела, индийско орехче, карамфил и джинджифил - на вкус

НАЧИН НА ПРИГОТВЯНЕ:

Смелете в блендер бадемите и фурмите до еднородна паста. Аз ги мачках на ръка, така че батът ми беше с малко по-големи парчета, но това само доказва, че ако нямате блендер, не е проблем. Добавете малко вода, ако е необходимо за по-добро слепване, солта иканелата.

Отделно разбийте в блендера останалите неща за крема без тиквата. Тиквата задушете с малко вода и подправките, и когато изстине я смесете с останалите неща.

Разложете блата във желана форма и намажете отгоре с крема. Украсете както ви харесва.
Бързо, лесно, вкусно! Че и полезно.

Да ви е сладко! (А става ного сладко!)

Няма коментари: